Samochody i części do nich

calach. Przykładowo oznaczenie: 175/70 R 14 84 T czytamy następująco: 175 ? szerokość opony w milimetrach, 70 ? profil opony oznaczający, że wysokość11 opony stanowi 70% jej szerokości, w tej oponie: ok. 123 mm,

Samochody i części do nich

Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony

Rozmiar opony samochodowej

Istnieje jeden rodzaj oznaczania rozmiaru opony, lecz czasem wymiary podawane są w milimetrach, a czasem w calach.
Przykładowo oznaczenie: 175/70 R 14 84 T czytamy następująco:

175 ? szerokość opony w milimetrach,
70 ? profil opony oznaczający, że wysokość11 opony stanowi 70% jej szerokości, w tej oponie: ok. 123 mm,
R ? opona radialna, opony diagonalne przed średnicą obręczy mają "-", "D" lub "B" (z opasaniem MBS),
14 ? średnica osadzenia, będąca jednocześnie średnicą obręczy, podana w calach, tutaj: ok. 356 mm,
84 ? indeks nośności ? oznacza dopuszczalne obciążenie jednej opony przy dopuszczalnej prędkości; częściowa tabela indeksów nośności znajduje się poniżej, tutaj: 500 kg,
T ? indeks prędkości dopuszczalnej; tabela kodów prędkości znajduje się poniżej, tutaj: 190 km/h.

Inne oznaczenie (stosowane głównie do oznaczania opon do aut ciężarowych i ciągników) może wyglądać następująco: 6.00-16 a oznacza:

6.00 ? szerokość opony w calach
16 ? średnica osadzenia podana w calach

Brak oznaczenia profilu zazwyczaj oznacza, że opona ma standardowy profil wynoszący 80% jej szerokości. Wszystkie opony o wartości profilu niższej od 80 są uznawane za opony niskoprofilowe. W przypadku współczesnych samochodów osobowych za standardowy zwykło się przyjmować profil 70 ze względu na jego powszechność.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Opona_pneumatyczna


Ulotki rozdawane przez pracowników sklepów motoryzacyjnych

Polecane sklepy motoryzacyjne zwykle posiadają bardzo dobre oceny wśród klientów. Takie oceny mogą być przez nich zamieszczane na stronach internetowych oraz w gazetach codziennych. Wiele osób przekazuje także swoje dobre opinie odnośnie sklepu motoryzacyjnego również w sposób bezpośredni podczas codziennej rozmowy. Nie zmienia to jednak faktu, że znane sklepy motoryzacyjne zamieszczają ich reklamy w widocznych częściach miast oraz na różnych portalach internetowych. Dzięki temu mogą one zyskiwać cały czas nowych klientów. Pracownicy takich sklepów zajmują się także rozdawaniem ulotek reklamujących ich działalność. Takie ulotki rozdawane są zwykle przy warsztatach samochodowych lub na stacjach paliw.


Wizyta u mechanika samochodowego

Każdy właściciel samochodu co jakiś czas musi odbyć wizytę u mechanika. Nawet, jeżeli posiada w pełni sprawny samochód, to będzie musiał dokonać wymiany opon przed zimą czy na wiosnę. Dlatego bardzo zainteresowany jest tym, jakie koszty mogą być związane z wizytą u mechanika. Stara się także znaleźć dla siebie takiego mechanika, który nie tylko będzie najlepszy, ale również będzie świadczył swoje usługi po rozsądnej cenie. Jest to bardzo ważne dla właściciela samochodu, żeby mógł korzystać z usług polecanego pod każdym względem mechanika. Jednak niektórzy właściciele samochodów nie patrzą na koszty naprawy samochodu, ale myślą przede wszystkim o swojej wygodzie. Zamawiają więc mechanika do domu, jeżeli nie są w stanie ruszyć zepsutym samochodem.